Irmelin - den starka

Direktlänk till inlägg 28 november 2011

Långhelg

Av irmelin - 28 november 2011 17:14

Även om den här helgen inte var längre än någon annan helg så kändes den ovanligt "rymlig" eftersom den fylldes av så mycket trevligheter!


Välsignelsen

På lördagen samlades runt 30 glada människor hemma hos oss, trångt och varmt med andra ord. Det var både familj och släkt som samlats för Bus välsignelse - samt makens 30års firande. Bus skötte sig väldigt bra och både sov ordentligt och var vaken och trevlig. Maken var också duktig för han hade bakat på varenda lediga stund, det var pizzasnurror, kakor och en hel del julgodis. Som alltid blev hela frysen full av överblivet fika, men vad gör det när det finns en föräldraledig, sockerberoende kvinna hemma om dagarna   Jag var verkligen helnöjd med dagen, speciellt trevligt var det att min kära mor och far åkt upp över dagen. Ena systern med familj stannade dessutom över en natt och sällskapade med oss framför Så mycket bättre på kvällen.


Hästen

Ja honom kan vi ju inte glömma! Farbror Goliath är i en fantastisk form för tillfället och hur "barfotafanatisk" jag än må låta så har han aldrig haft en sånt härlig steg som han har nu. Jag red ut en timma på söndagen på våra gamla vägar och han gjorde allt jag bad honom om och lite till. Böjde, klev under sig, gjorde fina skolor på små hjälper och gav prov på jättefin samling i både skritt och trav. Det är ju så häftigt när man känner hur hästen verkligen trampar in under sig med bakbenen och bär mer vikt baktill!! Nu är han fin helt enkelt   


Nu ska jag återgå till min söte lille son och min rara man!

 
 
Zäta

Zäta

28 november 2011 22:18

Vi tackar och bockar för att vi fick vara en stor del av den rymliga helgen!
Särskilt tack till 30-åringen som vinnlagt sig om att fylla våra magar med allt det goda!

http://blogg.zettervall.se

 
Johanna

Johanna

30 november 2011 13:02

De får verkligen ett helt annat steg när de går barfota, man känner skillnaden när man sitter på...

Dessvärre skulle jag inte kunna ha min häst barfota som det ser ut nu, ridvägarna är för hårda & består till stor del av sten.

http://walkyria.blogg.se

irmelin

2 december 2011 10:55

Vilken fin häst du har! Kul att du också håller på med AR, kommer kika in i din blogg framöver så får man kanske lite tips på övningar :)

Vi har också väldigt stenigt runt omkring oss och emellanåt, beroende på dagsformen på hovarna, händer det att han ömmar. Sen har det tagit oss ett år med ett par bakslag för att kunna ta oss fram så bra som vi gör nu, det går ju inte i en handvändning precis :/ En period red jag med boots och det utvecklade hovarna jättebra och det är ju ett bra alternativ tills hovarna klarar av alla underlag.

Men vad man väljer för sin hästs hovar är upp till var och en. Precis som med allt annat :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av irmelin - 3 april 2016 22:17

Några trädgårdsbilder från dagen...men de känns som ett skämt och oerhört oviktiga efter flera av de inlägg som finns att läsa på FB. Människor som är hatiska, som vill bygga murar och använder våra gamla och sjuka som svepskäl. Om än kroppen int...

Av irmelin - 27 mars 2016 16:52

Äntligen lite långledighet och ett ypperligt tillfälle att vara ute och njuta av den begynnande våren! Vi har ju kanske ett litet annorlunda synsätt på det här med att slappna av och njuta. Eftersom huvudet får slita på vardagarna är det underbart at...

Av irmelin - 20 mars 2016 20:14

Nu har vi bestämt att våren är här och dagarna tillbringas mest utomhus. Vår familj älskar att vara ute och därför lägger vi kanske mer tid och pengar ute i trädgården än inomhus. Lisen har blivit så glad i att mata kaninerna men idag var det Jac...

Av irmelin - 27 februari 2016 13:20


Min fina bergsklematis i rosa och vitt har överlevt vintern i frostvitt mörkt garage och nu får den vakna till liv i uterummet. En omplantering och klätterstöd så hoppas jag att den ska trivas! ...

Av irmelin - 8 februari 2016 16:27

Idag har rosorna fått skuggnät inför den stundande vårsolen. Risken finns att rosorna vaknar innan tjälen gått ur marken och då kan de inte dricka vatten. Så nu lurar jag dem att sova ett tag till.... Örtagården har skickat mina fröer med luktvi...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards