Irmelin - den starka

Alla inlägg den 30 september 2011

Av irmelin - 30 september 2011 12:31

Idag är ordet för Lillprins Bus "behändig". Vi har varit hos doktorn för rutinkoll på ögon, hjärta, lungor, reflexer och pungkulorna. Allt satt där det skulle   Bus skötte sig som en äkta prins genom att vara go och gla', han låg och tittade runt omkring sig, tittade på tant doktorn, lät bli att kissa på någon av oss och gruffade bara lite först när han blev fastspänd i bilstolen. Och på både dit- och hemresan som tar högst 5 minuter sov han som en prins. Väl hemma åt han ordentligt och somnade sen på egen hand i vagnen som nu står ute på altanen med babyvakten till hands.


Nu väger Bus 5430 g och är 57,3 cm med ett huvudomfång på 38,7 cm.


Nog är han en behändig liten klimp som sköter sig såhär bra!


 

Av irmelin - 30 september 2011 12:24

Läste lite mer och såg på film om det där med utflytningar och att raspa på hovväggen för att det snabbare ska växa ner en rak hovvägg - inte bra. Och jag köper argumentet om varför man inte ska göra det.


Hovkapseln håller ju ihop hoven och om man börjar tunna ur den blir den svagare och det blir ännu lättare utflytningar. Dessutom skyddar hovväggen mot väta och håller inne den egna "vätan". Då är det bättre att bara verka som vanligt och ta hand om utflytningen när den självmant växer ner till den punkt man verkar. Gick även igenom materialet från hovkursen jag själv gick och "trimming from the top" var inget vi fick lära oss. Därför avstår jag.


Vädret är för övrigt magnefikt och jag ser såå mycket fram emot eftermiddagens ridtur för jag har tänkt mig en hel del galopp på ängarna :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards