Irmelin - den starka

Alla inlägg den 22 september 2011

Av irmelin - 22 september 2011 12:50

Många hästägare vet nog vad jag pratar om när jag säger att herr Goliath var en piggilurv idag när höstvindarna blåste som bäst! Frisk luft som viner i öronen och som sätter fart på höstpälsen, det kan inte bli annat än lite drag under galoscherna   


På tal om galoscher så hade Gs hovar växt massor på bara en och en halv vecka, skulle tro att det är den ökade motionen som fått igång cirkulationen och produktionen. Nu har ju hans hovar alltid växt rejält, men det här var mer än vanligt. Jag hann med allt utom att verka symetriskt till sulan, dels för att Jacob låg i vagnen och halvsov och sen ville herr G inte riktigt stå still för länge heller när han hade så mycket energi. Gruffade en del på honom så att jag kunde ta det värsta i varje fall.


Sen fick det bli en stunds jobb från marken ute i en av hagarna. Underlaget var rätt blött så vi fick leta upp den torraste fläcken för lite trav. Han balanserade i ett par svängar iaf så det blev mest skrittarbete på rakt spår med böjning och skolor. Lite okoncentrerat och rätt mycket "av och på" när det gällde energin, men det är såna dagar man ska ta sig igenom också. Av vurpan igår märktes dock ingenting alls.


I morrn blir det ridning när maken kan vara bebisvakt. Jag har inte riktigt bestämt mig än för om det bli asfaltsridning eller intervaller på ängen. Det lutar dock åt det förstnämnda eftersom det är blött och halt i gräset. Hur som helst så måste vi släppa ut lite pys ur herr Gs öron   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards