Irmelin - den starka

Alla inlägg den 5 september 2011

Av irmelin - 5 september 2011 17:35

Det har varit riktigt höstväder idag, ganska varmt på termometern men inte lika somrigt när man väl är ute. Och det har blåst, riktiga höstvindar när jag och Jacob var ute i stallet.


Rullade in barnvagnen med en sovande Bus i en tom hästhage och sen fick Goliath ett pass från marken med mycket trav och galopp. Han behöver springa av sig några kilon, de högre gångarterna motiverar honom mer och det är de vi behöver utveckla för tillfället. Nu hade jag läst på lite bättre om min egen inverkan när jag jobbar honom vid hand och vi fick till den mest underbara samlade trav där jag gick bredvid. Han har tydligen förstått att det inte måste gasas iväg och så har han blivit starkare och fått bättre teknik. Krävde bara ett fåtal steg vid varje igångsättning och satt igång två gånger i var varv, sen fick han byta övning. Senaste gångerna har de få galoppfattningar jag tagit varit katastrof så nu gjorde vi det ordenligt. Tagga upp lite i skritten i longen, dubbelsmack och sen upp i galopp. Han behöver verkligen ta dem från skritt för att komma upp framtill och inte bara skjuta iväg framåt. Fick ett par jättefina fattningar så då gav vi oss. Själva galoppen gick förresten heller inte av för hackor, har han fattat bra är galoppen numer rund och lugn. Success!


Längtar bara liite efter att träna...


    

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards