Irmelin - den starka

Alla inlägg den 9 maj 2011

Av irmelin - 9 maj 2011 17:02

Det är så häftigt att se hur Goliaths framsteg i styrka och teknik genomsyrar allt arbete med honom. Uppsuttet orkar han allt mer placera sig rätt både i skolorna och i traven. Idag orkade vi bara med ett AR pass från marken på grund av värmen och det var rena njutningen att stå i mitten och se honom röra sig. För att ni inte ska ha för höga förväntningar på oss, om det råkar komma nån film en dag, så är det väldigt mycket jobb kvar. Men jämför jag mellan utgångsläget hösten 09 och hur han rör sig nu har det hänt massor!


Skolorna på rakt spår gick som en dans idag, även vänster sluta på fritt spår. Höger var lite tuffare men det kom några steg efter att vi gått tillbaka till staketet en sväng för repetition. Det gunget han får till ibland i traven är bara såå snyggt, han riktigt vilar i steget och avslappningen syns från nacke ända ut i svansen. Eftersom G var ganska loj av värmen utnyttjade jag det till att låta honom galoppera på något varv på volten och inte bara ta ett par språng som tidigare. Han har ju en viss benägenhet att ladda till tusen och sen braka iväg. Men "madre mia", som Barbara brukar säga, vilken galopp han bjöd på! Visst drog han utåt ibland men han orkade hålla galoppen på den lilla volten ett helt varv, han höll sig på bakdelen och vinklade även in innerhöften. Tänk hur den galoppen ska kunna bli i framtiden med en (hel) del jobb   


Sen var han bara så otroligt mysig och skulle passa på att gosa i alla vilopauser med huvudet i min famn. Får han vill han också gärna lägga sin mule vid min nacke och rufsa runt i min hårtofs. Lilla hjärtat...vad han är älskad!


Bildbomb från gårdagen på Herr Goliath, Farbror Fräsen och lillhingsten Tarzan!


                                    

Av irmelin - 9 maj 2011 16:48

Igår började Lillkotten trycka uppåt och hej å hå vad han bökar runt där inne. Jag kände till och med en riktig spark mot handen helt utan förvarning. Böja sig ner mot golvet...jobbigt, sitta med knäna uppdragna...jobbigt, kratsa hovarna på hästen...jobbigt. Upptäcker också att jag allt som oftast vaknar liggandes platt på rygg trots att jag somnar på sidan. Började gå igenom garderoben för - ett tag sen - och det verkar som att jag har lite dåligt med linnen och tunna tröjor. Provade ett linne som jag gillar och det räckte bara precis nedanför naveln. Blir väl att ta en runda på stan vad det drar och köpa på sig lite enkla basgrejer. Så går det när man blivit på tjocken   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards