Irmelin - den starka

Alla inlägg den 29 april 2011

Av irmelin - 29 april 2011 20:26

Det får bli ett till inlägg idag för Goliath blev verkad här på förmiddagen. Tyvärr kunde jag inte vara med eftersom jag jobbade och pållen hade inte varit alls förtjust i att stå med hovarna uppe så lång tid. Jag är inte förvånad med tanke på att han ganska nyligen börjat komma till ro vid uppställningsplatsen utomhus... Hovarna blev dock riktigt fina tyckte jag! Min hovis är duktig   


Sen hade jag provat att under 2-3 veckor släppa ner hovväggen eftersom "gurun" Ove kommenterar foton på Gs hovar och ville att jag skulle göra så för att få fram en bättre skålform på framhovarna. Inget som går stick i stäv med hur min hovis lärt mig att underhålla hovarna så jag förstår verkligen att hon inte var så förtjust. Men med tanke på resultatet idag ser det i mina ögon ut som att testet gett det resultat jag var ute efter. Nu blir det till att underhålla på vanligt sätt igen, och det känns betydligt tryggare för då vet jag att jag inte är "ute på djupt vatten".


Ska se om jag inte kan hitta på lite äldre foton på hovarna först innan ni får kika på dagens bildskörd.


Här finns foton från slutet av november 2010 då skorna åkte av. 


Åh stön...bloggplatsen konstrar när jag ska ladda upp nya kort....men dagens borde jag ju få till tycker jag....please wait!


             



Av irmelin - 29 april 2011 20:02

Trots en redigt piggelin häst gjorde vi några framsteg under dagens AR-pass från marken. Från att ha testat om vi kan hitta slutan på öppet spår, utan hjälp av staketet, gick det riktigt bra idag. Grymt stolt över oss båda med tanke på att jag faktiskt inte vet hur jag på bästa sätt ska lära in slutan utan stöd och att hästen periodvid haft svårt att placera sitt vänsterbak. Nu hittade vi en del fina steg på rakt spår och fick även med slutan in på volt i ena varvet. Alldeles perfekt? Nä, givetvis inte men en bra start tycker jag :)


Longen gick ju sisådär då med tanke på att Goliath hade svårt att coola ner sig, bli avslappnad och hitta form och balans. Fick helt enkelt nöja mig med att han tog start-stopp, rätt gångart och började tänka lite nedåt. Galoppen har vi inga större ambitioner med för tillfället, bara start och stopp där med och träna på att lägga in energin när jag ber honom. Jag tycker han ska få cred för att han inte barkar iväg alldeles med tanke på hur taggad han blir.


Gulleplutten hamnade på några foton också...matten lyckades dessutom använda självutlösaren två gånger...   



 

         


Inte för att vara partisk eller så men...han är ju riktigt snygg!! Trots magen...ähum.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards