Irmelin - den starka

Alla inlägg den 8 april 2011

Av irmelin - 8 april 2011 19:36

Inte ens lilla Ludvika har undgått stormvädret. Och hej å hå vad det blåste när jag och Fia tog ut våra fålar på en kort skrittur ikväll. Jag trodde helt seriöst att jag skulle blåsa av hästen ett par gånger och höll på att garva ihjäl mig i nån slags skrattpanik. Till och med hästen fick ta något steg åt sidan för att parera upp i vindbyarna. Då blåser det räätt mycket...!    


Jag raspade lite till på herr Gs trakter på framhovarna och orkade ta det sista som behövdes för att komma ner till hårda sulan den här gången. Red på omväxlande grus och asfalt idag och rent underlag var inga problem men stenar på hårt gav en del ömhet. Ser fram emot när de nya strålarna har vuxit till sig ordentligt och hoven funkar helt ordentligt. Tålamod....


 Jaha....nu är det bara att försöka förströ sig så att klockan blir 21.00 och man äntligen får se veckans avsnitt av!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards