Irmelin - den starka

Alla inlägg den 6 februari 2011

Av irmelin - 6 februari 2011 17:57

Först ut är ett för längesen utlovad filmklipp som jag var tvungen att korta ner för att få lägga upp här.


Bloggen presenterar stolt... Fia och Fräsen löslongerar!



 

Sen undrar jag om det är någon som minns den runda lilla ponnyn som jag och Anette åkte ut för att kika på för drygt ett år sen....


Av irmelin - 6 februari 2011 15:03

Idag fick vi sällskap ut på ridtur igen. Riktigt kul att slippa rida själv och en bonus är ju att sällskapet gärna lär mig nya vägar varje gång :)


Hästarna väntar lugnt i stallet...

  


Ponnyligan på språng...


      


Blev en del trav och galopp idag så Goliath var riktigt trött när vi kom tillbaka. Välbehövligt för honom! Minnesvärt var väl när vi galopperade i full spurt med tågrälsen någon meter från oss. Men vi hade tur och slapp något möte, fast min häst har bott bredvid tåg tidigare så jag var inte särdeles orolig heller :) Blev förresten barbacka för oss alla tre idag och "!" vad härligt det är att känna hästen arbeta direkt under sig. Blev bara liite stel i ljumskarna efteråt....


När vi var på hemväg mötte vi det här fina ekipaget, som sedan plåtades hemma på stallplanen...


  


Medan Goliath stod och torkade upp värsta svetten passade jag på att massera in honom med Etotal. Vi har dessvärre fått pälsätarlöss på några av hästarna och även om Goliath inte verkar ha fått något behandlar vi för säkerhetsskull så att vi blir av med eländet! Herr G verkade inte ha något emot behandlingen heller utan stod och njöt av massagen :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards