Irmelin - den starka

Alla inlägg den 30 januari 2011

Av irmelin - 30 januari 2011 17:44

Jag orkar inte skriva klart om den där zombie-drömmen...den är säkert inte ens särskilt intressant för er läsare. Jag kan istället meddela att jag var vilse i Stockholm i natt och träffade turligen på ett par poliser som slutligen beslöt sig för att skjutsa mig till tågstationen i sin radiobil. När den manliga polisen gick iväg för att hämta bilen blev jag så tacksam att jag grät.


Jahapp. Får se vad jag ska drömma för något spännande i natt då...


Idag tog jag och Goliath äntligen en lite längre ridtur för vädret var riktigt härligt och Goliaths hovar visade inga tendenser till att ömma.


Såhär vacker var han när vi begav oss:


      


Hade på vanliga raka tränsbettet idag för att testa hur han funkar på det ute i skogen där han kan ligga på lite. Det tog ett tag innan han började lossa ordentligt och inte vilja ligga på i handen. Men det är inte så konstigt, vi rider ju knappt aldrig på vanligt bett. När vi fick upp farten och tog trav och slutligen en kort galopp visade det sig som jag förutspått att tränsbett inte funkar särskilt bra att bromsa på när dövörat slår till. Tacka vet jag hackamoore så att jag slipper ta honom onödigt hårt i munnen. Vi hade väl en dust där efter galoppen när han ville dra iväg igen men med korta tag och ett oändligt tålamod gjorde vi halter och jobbade med att korta-länga skritten samt gick igenom skolorna. Efter en stund hade han coolat ner sig och kunde lyssna på de små tygeltagen igen. Skolorna var för övrigt riktigt fina nu efter kiropraktorns besök, vilken skillnad i högerslutan där G verkligen kunde träda in med sitt vänstra bakben!


Såhär härligt hade vi det på turen:

      


Väl tillbaka till stallet smackade jag på hovtjära i sidostrålfårorna och mittstrålfåran eftersom herr G börjat få lite strålröta. Inte så ovanligt när hästarna går på blött underlag större delen av dagen och inte förstår att matte vill att de ska torka upp och stå still i ligghallen. Ingen större fara än iaf och hovarna funkar som de ska.


Passade på att göra en insats och mockade den halmade delen av ligghallen. Tror ni inte att det kom en shettis och försökte klia sig på skottkärran och få omkull den i rena ****skapen. Men tji fick han för skottis var stor och rejäl så herr shettis fick lomma iväg och leta på nån annan att busa med.


Det här upptäckte jag också när jag stod och mockade. Vilken vårkänsla!!


  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards