Irmelin - den starka

Alla inlägg den 18 januari 2011

Av irmelin - 18 januari 2011 19:26

Ikväll har jag fått ledigt från syandet. Nån måtta får det faktiskt vara, jag har ändå varit ganska ihärdig sen jag började på barbackasadeln. Jag har i alla fall kommit så långt att det nog kan likna en slags sadel. Typ.


Här får ni ett par bildbevis på att jag kan sy. Fast vi får väl se hur länge det håller...


  


Först sydde jag på den vita ridpadden för att kunna få det lite mjukt och varmt om rumpan. Sydde med björntråd. Sen sydde jag fast de två Vna, likadant på andra sidan, för att fästa D-ringarna i. Kom i detta läget på att jag borde sytt Vna först och sen padden eftersom jag fick brottas en del med det vita fluffet   


Gjorde hål med en slö håltång i stiglädren som jag delat mitt itu och som fick bli sadelgjordsstroppar. Dessa satt jag sen igår kväll och surrade fast med fiskelina i D-spännena. .....och längre än så har jag inte orkat med. Jo, jag nålade förresten fast en liten bit av det gigantiska teddytyget som ska sys på härnäst. Men där tog det stopp för det kändes som ett stort företag och jag vet knappt i vilken ända jag ska börja. Får helt enkelt sova på saken... Såhär ser sadeln då ut i nuläget (det förbenade fluffet skymtar vitt längst upp i bild):


  


Motivationen sjönk väl kanske lite också eftersom jag istället sitter och väntar hem den här i ett paket....!!


  



Den lilla hästen som ska få äran att bära utstyrslarna fick vila ikväll. Jag slutade sent på jobbet och med tanke på ishalkan kändes det döfött att ge sig iväg. Satsar på en sväng på ridbanan imorrn istället, blir troligtvis AR från marken och kanske löslongering för allra första gången. Kan ju bli intressant!





Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards