Irmelin - den starka

Alla inlägg den 16 februari 2010

Av irmelin - 16 februari 2010 20:02

För första gången i mitt liv är jag sjuk på riktigt. I alla fall om man räknar att det är första gången jag får en medicin utskriven från vårdcentralen. Den här gången handlade det alltså inte om en vanlig förkylning utan om ett elakt förkylningsvirus som har gett mig luftrörskatarr. Katarren har inte behandlat mig väl. Jag har hostat i cirka tre veckor och det blir bara värre, hostar tills jag inte får luft, hostar halva nätterna till min sambos förtret, hostade en natt tills jag kräktes X 2. Men nu har jag ju fått medicin. En inhalator. Det retliga är att jag bara tänker på rullator varje gång jag ser den där lilla manicken och känner mig därför som en pensionär. Med tanke på hur matt och darrig jag har blivit så är det väl närapå sant.


Egentligen borde jag ha varit hemma från jobbet några dagar och vilat min hosta. Men nu har jag råkat fått ett nytt jobb och då är det bäst att vara på plats. Idag träffade jag en av mina två blivande kollegor, det visade sig att vi hade träffats tidigare ute i mitt gamla stall. Hon var och är väldigt trevlig och lätt att umgås med, lägger man dessutom till att hon är hästfantast så kan det inte bli bättre!Det ryktas (haha) att även kollega nummer två är hästfrälst så jag antar att det inte kan bli bättre :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards