Irmelin - den starka

Alla inlägg den 9 september 2010

Av irmelin - 9 september 2010 20:04

Jag skulle kunna ha Goliath som rubrik var och varannan dag. För den som inte har häst, eller ett annat djur är det nog svårt att sätta sig in i den känsla man kan få när man känner vilken fantastisk kontakt man har och den tillit djuret har till en. Hjärtat känns större, på något märkligt vis.


Idag stod han på stallgången innan ridpasset och jag kunde se hur han bara trivdes och njöt av tillvaron. Kunde inte låta bli utan att viska några mjuka ord i hans öra.


Själva ridpasset gick också över förväntan. Vi hade vanliga sadeln och hackamoret på när det blev en halvtimmas markarbete på ridbanan. Fokus låg på traven och med lättridning och lösgörande arbete blev den riktigt taktfast och fin med en bibehållen lång och låg form. Han gör såna framsteg, den lilla hästen! Tog även några galoppfattningar, inga problem även om han inte orkar hålla ihop hela kroppen i balans några längre sträckor. En sak i taget. Framförallt har han utvecklat sitt lugn och sitt "följande", han stressar inte upp sig på samma sätt och han lyssnar på varje hjälp och VILL. Jag kunde inte vara mera nöjd med honom än vad jag redan är!


Måste bara också kommentera hur ofantligt ROLIGT det ska bli en helg i slutet av oktober då jag och en barndomskompis till mig ska åka till Hällekis och delta som fotfolk på två clinics hos HorseVision. AR och NH- såklart :) Eventuellt hinner vi även med någon egen ridtur! En helg med bara häst, trevligt sällskap och umgänge med familjen, underbart!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards