Irmelin - den starka

Alla inlägg den 30 augusti 2010

Av irmelin - 30 augusti 2010 21:34

Tro det eller ej men jag har gått och blivit brunett. Blev så hjärtligt less på mitt blonda hår som såhär på höstkanten mest känns grått och trist. Det var inte helt lätt ändå, att äntligen våga ta steget. Tröstade mig själv med att det ändå bara är en toning och ingen fast färgning. Började med mörk guldblond, men det blev både för guldigt och något åt det röda hållet. Rött är ett big NO NO för mig så idag spatserade jag återigen in på Åhléns och köpte mig den här gången färgen mörkblond. Om ni ser färgen mörkblond framför er tänker man sig, i alla fall jag, fortfarande något som ser ut som blond. Tänk om. Mörkblond är ett solklart fall av brunett, fast det visste jag redan eftersom jag testat färgen en gång för några år sen när jag också hamnade i "hårmisär". Ikväll blev det även lockar i håret. En frisör sa en gång till mig att det är så mycket svårare att få ett tonat/färgat brunt hår lockigt. Icke. Det gick riktigt fint, lockarna känns nästan lite stabilare än när de var blonda.


Stackars kollegor och barn, tänk vad de får stå ut med. Det var flera barn som skeptiskt stirrade på mig idag när de kom in på förskolan. Innan jag började prata och de insåg att det inte var någon synvilla utan deras gamla vanliga, tokiga fröken :)


Over and out, from the Dark side!

Av irmelin - 30 augusti 2010 08:30

I går kväll gick jag omkring med känslan av att ha migrän i antågande. Lite lätt huvudvärk och sen den typiska nackvärken som är min kropps signal för migrän. Som tur var kom den aldrig igång även om jag idag också kan känna lite i ögonen som också de reagerar på migrän.


Istället för migrän vaknade jag däremot av rejält magont klockan 01:10 inatt. Magkatarr. Hade nog ätit lite för många ostbågar med chilismak och jordnötsringar för magens bästa. Efter en stunds masserande och toalettbesök samt Novalucol släppte det iaf och jag kunde somna om.


Idag mår huvudet rätt bra, magen bara fint men jag börjar få värk i högeraxelns muskel. Så går det när man lyfter barn på jobbet dagarna i ända.


Det är ju helt vansinnigt, men antingen är man för duktig på att känna efter eller så är det bara så att kroppen tycker om att beklaga sig.


Nä, jag klagar inte :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards