Irmelin - den starka

Alla inlägg den 4 augusti 2010

Av irmelin - 4 augusti 2010 21:45

Flexibla planer är nog något som alla hästägare känner väl till. Som när man planerat ett dressyrpass men det riktigt pyser ur hästöronen och man inser att ett sådant pass bara är att glömma för dagen. Denna situation uppstod för mig och Goliath idag. Synd bara att jag missade att vara flexibel och höll mig till planen...


Vi hann i alla fall få till rätt fina skolor på långsidorna i skritt och även några steg diagonalsluta för första gången. Men sen skulle vi träna på travövergångar och då var det kört. Trav- full fräs, tyckte Goliath och sen ville han aldrig coola ner sig igen. Till slut hoppade jag av, tog några varv på volten från marken och så gav vi upp.


Så imorrn har Goliath önskat sig ett trav/galoppass ute i skogen och snäll som jag är ställer jag upp. Han kommer vara superdryg, ligga på och vilja småtakta i skrittpauserna. Men om ett par dagar med lite mer ordentlig motion är han som vanligt igen. Det är bara att stå ut och gillar läget. För jag gillar ju ponnyn ändå :)



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards