Irmelin - den starka

Direktlänk till inlägg 10 juli 2010

Sommarens första dopp

Av irmelin - 10 juli 2010 22:07

Eller ja, dopp vet jag inte om jag får skriva med tanke på att jag bara badade mig upp till hakan. Det där med att verkligen doppa hela huvudet är inte riktigt min grej. Dels så pajar man frisyren som man stått och plattat fram en halvtimma och sen får jag en salig blandning av vatten och mascara i ögonen. För att inte tala om att man faktiskt får en lätt panikkänsla av att inte kunna andas som vanligt. Badkruka är jag också. Varm ska det vara, och det var det då inte idag. Eftersom jag dessutom avskyr att hoppa i plurret från en brygga med tanke på drunkningsrisk och panikkänslor så pinar jag mig långsamt ner allt djupare en avskyvärd centimeter i taget. Sambon hade doppat sig för länge sen när jag äntligen tog mod till mig och tog ett par simtag. Men inte var det skönt heller! Efter tio minuter var det i alla fall uthärdligt.


Förutom det första badet för säsongen trampade jag på ett bi och fick ont i foten på väg ner till vattnet. Insåg att jag inte alls vet vad man ska göra om man får ett bistick. Sånt hade man ju alltid sin mamma till när man var liten. Nu ska man tydligen klara sig själv, dessutom utan sympatier från fästmannen. "Kyl dig i vattnet," var hans råd. Jaja, det blev aldrig så farligt. Men jag måste nog googla lite om vad första hjälpen för bistick innebär.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av irmelin - 3 april 2016 22:17

Några trädgårdsbilder från dagen...men de känns som ett skämt och oerhört oviktiga efter flera av de inlägg som finns att läsa på FB. Människor som är hatiska, som vill bygga murar och använder våra gamla och sjuka som svepskäl. Om än kroppen int...

Av irmelin - 27 mars 2016 16:52

Äntligen lite långledighet och ett ypperligt tillfälle att vara ute och njuta av den begynnande våren! Vi har ju kanske ett litet annorlunda synsätt på det här med att slappna av och njuta. Eftersom huvudet får slita på vardagarna är det underbart at...

Av irmelin - 20 mars 2016 20:14

Nu har vi bestämt att våren är här och dagarna tillbringas mest utomhus. Vår familj älskar att vara ute och därför lägger vi kanske mer tid och pengar ute i trädgården än inomhus. Lisen har blivit så glad i att mata kaninerna men idag var det Jac...

Av irmelin - 27 februari 2016 13:20


Min fina bergsklematis i rosa och vitt har överlevt vintern i frostvitt mörkt garage och nu får den vakna till liv i uterummet. En omplantering och klätterstöd så hoppas jag att den ska trivas! ...

Av irmelin - 8 februari 2016 16:27

Idag har rosorna fått skuggnät inför den stundande vårsolen. Risken finns att rosorna vaknar innan tjälen gått ur marken och då kan de inte dricka vatten. Så nu lurar jag dem att sova ett tag till.... Örtagården har skickat mina fröer med luktvi...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards