Irmelin - den starka

Alla inlägg under juni 2010

Av irmelin - 7 juni 2010 12:10

Huset vi lagt bud på senast är nu uppe i 1.3 miljoner och det är tretton budgivare med i matchen. Jag tror vi lägger oss....

Av irmelin - 6 juni 2010 16:24

Jag måste bara få visa vilken utveckling min älskade Goliath har gjort på det halvåret som vi har haft honom. Är han inte alldeles fantastisk?!



Av irmelin - 6 juni 2010 15:54

Idag har jag och sambon haft en riktigt härlig ledig söndag. Nåväl, en ledig söndagsförmiddag i alla fall för strax innan klockan ett for han iväg på fotbollsmatch.


Vi startade dagen ute i trädgården på baksidan med frukost och solning. "Tänk att all mat smakar så mycket godare bara man äter den ute," kommenterade sambon och det fick jag lov att hålla med honom om. Riktigt härligt hade vi...solade och läste. När vi inte orkade läsa längre plockade vi fram bouleväskan och spelade två matcher. Det var då en himla tur att det blev oavgjort i slutändan, tävlingsmänniskor som vi båda är!


När sambon farit iväg fick jag för mig att jag skulle dammsuga, något som jag "fått för mig" sen förra helgen...ähum. Borde väl egentligen ha våttorkat på fönsterbrädor osv också, men lite slapp ska man väl vara när det är helg!


Sen har jag faktiskt gjort en annan, minst lika viktig, städning. Datorn har varit bra seg rätt länge på grund av alla foton som legat och tagit plats. Så nu är det bearbetade och sparade på den externa hårddisken istället. Dessutom har jag redigerat två videos på Freja och Simba, mina små elever och mailat iväg dem till Frejas mamma.


Jo, det är ju en sak jag har dragit mig för att skriva om här och det är min fantastiska möhippa som ägde rum den 22 maj! På något vis känns det som att händelsen skulle förtas genom att berätta allt för utförligt om den. Så det blir en kort sammanfattning: motorcykel-gocart-sminkning-middag- hotell och underbara vänner! Den kunde helt enkelt inte varit bättre. Såhär såg de skyldiga ut som rövade bort mig:



Det var så roligt att se merparten av mina vänner tillsammans eftersom de flesta av dem inte träffats tidigare. De som inte kunde närvara är förlåtna och jag ser fram emot att träffa er allihop på bröllopet istället :)  

Av irmelin - 4 juni 2010 12:40

Igår var jag på bio. Alldeles själv! Jag har velat se nya Sex and the City filmen ett bra tag men gissa om sambon var lika sugen. Not. Och även om jag haft mina tankar på att fråga någon av mina vänner så blev det liksom inte av, alla har så mycket för sig om kvällarna precis som jag själv så det är svårt att planera in något. Därför slutade det med att jag bokade en enkel biljett på Björnbio här i stan och med stolt hållning gick dit mol allena.


Det var väldigt mycket brudar på bion, endast en stackars pojkvän på cirka 16 år hade släpats med av sin bestämda flickvän. Jag kom in ganska sent i salongen och såg att min plats längst bak var proppfull av jackor och kassar. Någon stolsgranne trodde väl att stolen var öde. Därför såg de smått (!) förvånade ut när jag kom och ställde mig med ett glatt, uppfodrande leende.


Fram till att filmen satte igång och det blev alldeles mörkt i salongen var det inte helt kul att sitta där ensam. Men, ensam är stark så jag passade på att spana in hur folk beter sig tillsammans. Fast det är en helt annan historia så den tar vi inte här idag.


Var filmen värd ansträningen då, kan man undra? Jo minsann, för det var den. Jag skrattade högt tillsammans med de andra okända kvinnorna i salongen och var väldigt nöjt med att jag bestämt mig för att gå till slut. Även om jag gick ensam.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards