Irmelin - den starka

Alla inlägg den 4 maj 2010

Av irmelin - 4 maj 2010 17:01

Vi på förskolan ska planera höstens personalfördelning samt barnfördelning ikväll. De förslag jag har sett ser väldigt lovande ut måste jag säga.... Vi är nog alla inne på att fördela barnen åldersmässigt över tre avdelningar, 1-3 åringar, 3-4 åringar, 4-6 åringar. Jag tycker detta sätt är att föredra då man har lättare för att anpassa både miljön och aktiviteter efter barnen. Som det är nu på vår avdelning med blandat 1- 5 åringar har vi fullt upp med de minsta som far överallt och de stora för i vissa fall klara sig lite mer själva. Och det är inte alltid positivt, även om de lär sig att ta ansvar och visa hänsyn för de små. Medan de små utvecklas snabbare i vissa fall eftersom de tar efter de stora. Som personal känner man sig iaf splittrad tycker jag på en blandad avdelning.


Bäst att avsluta och kila iväg och leta upp de andra kollegorna!

Av irmelin - 4 maj 2010 12:43

Att man kan få plats med fyra balar torvströ i min lilla Toyota Yaris! Det är ju det jag säger, Toyota gör fantastiska bilar :)


Idag riktar jag även ett stort TACK till mannen på Länsförsäkringar som räddat mig från böter på 3.500 kr när vi råkade upptäcka att min underbara lilla bil varit utan försäkring en månad när jag bytte bolag. Han gjorde ett undantag från regeln för min skull. Återigen- TACK!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards