Irmelin - den starka

Alla inlägg den 21 januari 2010

Av irmelin - 21 januari 2010 21:14

Ja, en av dem i alla fall. Hemmasystern. Den andra systern heter Italiensystern, den kloke förstår varför. Hemmasystern och jag är väldigt lika. Inte utseendemässigt men humormässigt. Vi är dessutom sanna spelfreak som allra helst vill sitta tysta en hel dag fullt koncentrerade över ett parti Carcassone när vi ses två gånger om året.


Idag bestämdes det att min syster med familj samt min mor ska komma upp och hälsa på mig och sambon över påsk. Något jag verkligen ser fram emot! Systerns två barn ville hemskt gärna komma och påska för mina grannar, främst för att de inte känner dem och aldrig mer kommer att träffa dem igen. Osökt kom jag då att tänka på Halloween i höstas när små illbattingar gjorde påringningar på min och sambons dörr. Ännu barnlösa har jag och sambon tyvärr inte sån stor koll på det här med barns traditioner- trots att jag arbetar på förskolan. Av denna anledning hade vi heller inte införskaffat det traditionella skelettet i garderoben och heller inget segt och smaklöst godis som ungar verkar så förtjusta i. Jag har för mig att jag tyvärr fick göra tre barngrupper besvikna, jag blev till och med lite ledsen för deras skull då jag såg att flera av föräldrarna verkligen ansträngt sig för att spöka ut sina barn och tanten i 15b hade inte ens en gammal kola att offra. Men nu vet vi ju alla vad som händer när man inte har något "treat". It's tricktime!


Nu blev det faktiskt inte så allvarligt det där med buset, jag antar att föräldrarna hade spenderat hela veckopengen på kostymen för det enda som barnen lämnade efter sig på vår farstutrapp var...en enda ruta toapapper.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards