Irmelin - den starka

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2009

Hemmavarande

Av irmelin - 25 augusti 2009 20:03

Klockan 11 idag gav jag upp för den där eländiga förkylningen som ger mig lurande feber och allmänna förkylningssymptom. Som att vakna klockan fyra på morgon och inse att man inte kan andas genom en av näsborrarna. Och hur man än försöker snyta sig - tyst givetvis för att sambon inte ska vakna, vilket han skräckslaget ändå gör- och ligga med huvudet högt, så är man lika täppt. Det är bara att vingla upp på tå bort till badrummet och pressa ut de sista dropparna av mirakelspray. Efter en stund hjälper det - jag kan andas. Klockan är halv fem och jag är inte världsbäst på att somna om. Men när klockan ringer vid halvsju så har jag tydligen gjort just det. Känner efter, tar tempen...inte någon feber att tala om, bara bedövad och ovillig. Hm..bäst att ta sig till jobbet några timmar iaf. För att få de värsta brådskande göromålen gjorda samt slippa en hel dags karens. Det gäller att vara ekonomiskt sinnad när man köpt ny bil...


Efter att ha sett över schemat så att allt klaffar de två dagar jag tänker begrava mig under täcket, for jag hem till "stan" och traskade in på apoteket. Ipren, nässpray, hosttabletter och halstabletter. Handspriten var slut (ett bra tips till alla er barnfamiljer som har envisa baskilusker!). Traskade vidare in på Hemköp och köpte lunch, en kycklingklubba med potatissallad samt naturgodis som extra botemedel. När jag äntligen kom tillbaka till parkeringen och har satt mig i bilen upptäcker jag en mycket märklig vit lapp på vindrutan. Konstigt...jag hade ju förvissat mig om innan att jag stod på en parkering som inte krävde p-skiva...hade till och med flyttat bilen från en ficka som krävde p-skiva just för att vi inte har någon i vår nya bil...men jo visst! Det var en ....p-bot! Vad glad man kan bli. Tur nog gick det inte på så fasligt mycket pengar utan jag kunde betala den direkt när jag kom hem. Och för att klargöra, jag hade visst bara flyttat bilen från en parkering för 2 timmar till en för 4 timmar, vilka båda krävde p-skiva. Suck.


Ännu en ensamkväll. Sambon borta på fotbollsmatch igen. Stackarn, han stressar hela dagarna, från jobb till fotboll och slutligen däckar han bredvid mig i sängen. Igår kväll fick jag påminna om vår kvällsritual, att pussas godnatt. Fast det kanske mest är min ritual...jag vill ha ett avslut på dagen. Tänker på vår förra golfrunda, när han helt plötsligt stannar mig och tar mitt huvud i sina händer innan han kysser mig. Jag älskar dig, säger han och ler. De lyckliga fjärilarna virvlar fortfarande upp när jag minns. Underbara älskling. Fantastisk känsla när man vet att man hittat rätt i livet. Inga tvivel någonstans.


Kvällsmacka och the.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av irmelin - 3 april 2016 22:17

Några trädgårdsbilder från dagen...men de känns som ett skämt och oerhört oviktiga efter flera av de inlägg som finns att läsa på FB. Människor som är hatiska, som vill bygga murar och använder våra gamla och sjuka som svepskäl. Om än kroppen int...

Av irmelin - 27 mars 2016 16:52

Äntligen lite långledighet och ett ypperligt tillfälle att vara ute och njuta av den begynnande våren! Vi har ju kanske ett litet annorlunda synsätt på det här med att slappna av och njuta. Eftersom huvudet får slita på vardagarna är det underbart at...

Av irmelin - 20 mars 2016 20:14

Nu har vi bestämt att våren är här och dagarna tillbringas mest utomhus. Vår familj älskar att vara ute och därför lägger vi kanske mer tid och pengar ute i trädgården än inomhus. Lisen har blivit så glad i att mata kaninerna men idag var det Jac...

Av irmelin - 27 februari 2016 13:20


Min fina bergsklematis i rosa och vitt har överlevt vintern i frostvitt mörkt garage och nu får den vakna till liv i uterummet. En omplantering och klätterstöd så hoppas jag att den ska trivas! ...

Av irmelin - 8 februari 2016 16:27

Idag har rosorna fått skuggnät inför den stundande vårsolen. Risken finns att rosorna vaknar innan tjälen gått ur marken och då kan de inte dricka vatten. Så nu lurar jag dem att sova ett tag till.... Örtagården har skickat mina fröer med luktvi...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards